יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

עדכוני מפגש 6 - 11/11/2014

שלום להורים ולחברי הנבחרת,

המפגש נפתח בזלילת ממתקים שהביא נועם. תודה לך נועם!

פתחנו את המפגש במשחק "שדה מוקשים", העובד על שיפור תקשורת ובניית אמון בין חברי הקבוצה וחידוד יכולות ההבעה: הילדים התחלקו לזוגות וביררו מי הילד הצעיר יותר בכל זוג. "הצעירים" - אביב, עופרי והילי - חבשו כיסוי עיניים, וה-"בוגרים" - נועם, מיכל ויהונתן - ניווטו אותם באמצעות הדרכה מילולית בלבד ברחבי החדר, בו פיזרנו מכשולים שונים.
היה מאוד מצחיק!
משחק שדה מוקשים
לאחר שצלחנו את שדה המוקשים ניתחנו בקבוצה מה עבד טוב ומה עבד פחות טוב. ראינו כי כאשר אנחנו מעבירים מסר מילולי יש לשים דגש על:
  • בהירות הדיבור
  • שימוש במילים מדויקות ככל האפשר ("הכסא מצד ימין" ולא "הזה ששם"...)
במפגש הבא ננסה לשחק שוב, הפעם בהחלפת תפקידים, ונראה איך הלקחים מיושמים.

חלון הראווה - Showcase
לקבוצות Jr.FLL השונות בעולם פותח מקום מפגש ווירטואלי, בו יכולה כל קבוצה להציג את עצמה, לשתף בפעילותה ולהכיר קבוצות אחרות.
האתר נקרא Showcase - "חלון ראווה": http://jrfllshowcase.usfirst.org/
קבוצתנו, מהנדסי הרובוטיקה, הינה הקבוצה הראשונה מישראל שהצטרפה לאתר ה-showcase מאז ומעולם!
ראינו יחד את עמוד הקבוצה שלנו, הכתוב באנגלית ובעברית.
מכירים את ה-Showcase
עמוד הקבוצה ב-Showcase


אנחנו על המפה!
































כל קבוצה יכולה לקבל עד 10 מדבקות וירטואליות מקבוצות אחרות:
מפת מדבקות ה-Showcase

כבר יום אחרי פתיחת העמוד שלנו ראינו שקיבלנו כבר 4 מדבקות!
"זה רשמי"
"חברים לעט"
"רוח צוות"
"ערכי ליבה". חברי הקבוצה מקנדה שנתנו לנו את המדבקה כתבו לנו: "ברוכים הבאים ל-Jr.FLL מקנדה! המשיכו לפעול לפי ערכי הליבה! מחכים לראות מכם עוד".
בהמשך המפגשים נעיין מדי פעם באתר, נחפש קבוצות מעניינות וניתן להם מדבקות.
בצד ימין של הבלוג יופיע סטטוס מעודכן של המדבקות שהוענקו לנו. האם נגיע עד סוף העונה למלוא 10 המדבקות?

פעילות הורים-ילדים בבית (1): דפדפו יחד באתר showcase. מצאו קבוצות מעניינות והחליטו אילו מדבקות מגיעות להם. הילדים ישתפו זאת במפגשים וניתן יחד את המדבקות כקבוצה.

חקר
המשכנו לחשוב על נושא האתגר השנתי - למידה במקומות ובאמצעים שונים. כל ילד בחר מקור מידע, שלדעתו יכול להיות מועיל במהלך עונת הפעילות, וניסה לחשוב על דוגמא רלוונטית.
הילי חשבה על ראיון או הרצאה ממומחה, שיכול למשל ללמד אותנו על כתיבה מהירה.
מיכל חשבה על שימוש בספרים לחקר מפות.
יהונתן חשב על שימוש בספרי הדרכה.
נועם חשב על לימוד מצפייה בסרטונים שהעלו לרשת קבוצות אחרות.
אביב חשב על שימוש באתרי אינטרנט שמדריכים על בנייה בלגו.
עופרי חשבה על לימוד מתוך עיון בויקיפדיה.
בוחנים מקורות מידע שונים
פעילות הורים-ילדים בבית (2): הילדים קיבלו חוברת עבודה להכנה לקראת המפגש הבא. מתוך העבודה בחוברת ינסו להיזכר הילדים בדברים שונים שלמדו ממקורות שונים. זאת כהשראה לקראת המפגש הבא, בו נבחר את נושא החקר שלנו העונה - מקום בו אפשר ללמוד ובאיזה אמצעי אפשר ללמוד בו.


בנייה
השלמנו את בניית האריה, שהתחלנו במפגש הקודם. הילדים עבדו לבד לגמרי, תוך התחלה של תרגול חלוקת תפקידים בינהם בבנייה בקבוצה - מישהו שעוקב אחרי ההוראות, מישהו שבונה, מישהו שבודק וכו'.
בסיום הבנייה חובר האריה לתוכנת ה-WeDo שלנו, והילדים ניסו לנחש מה יהיה מנגנון התנועה שלו - ואכן ניחשו בהצלחה!
בונים יחד



בוחנים את פעולת מנגנון האריה

קהילה
למפגש הנבחרת הצטרפה הפעם סמדר, אמא של יהונתן, כעוזרת מאמן. תודה לך סמדר!
השתתפות הורים כעוזרי מאמן בהחלט מסייעת במפגשים עצמם, יוצרת הזדמנות לפעילות משמעותית בין ההורים לילדים ומתן דוגמא אישית של ההורה בהיבט של הסיוע לקהילה - הורים, ילדים, ביה"ס וגורמים נוספים.
אני מזמין הורים המעוניינים בכך לתאם איתי מפגשים שאליהם יצטרפו.

עד כאן להפעם,
אופיר גלזר
מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה